برای افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد نیروهای اداری امروزه در اداره‌ها از وسایل مدرن و بهینه استفاده می‌شود. پارتیشن اداری یکی از امکانات مدرن است که به‌وسیله‌ی آن می‌‌توان برای هر کارمندی در اداره، یک فضای خصوصی ایجاد کرد تا با دقت بیشتری کار خود را انجام دهند.
در این مقاله از وبسایت کاراگلس ، به بررسی دلایل استفاده از پارتیشن اداری پرداخته‌ایم. اگر در این رابطه به اطلاعاتی نیاز دارید، همراه ما باشید.

۱۳ مورد از دلایل استفاده از پارتیشن اداری

امروزه در اداره‌ها برای تفکیک و جدا‌سازی اتاق کارمندان و مدیران به جای دیوارهای دائمی از پارتیشن اداری استفاده می‌شود. این وسیله به‌دلیل نقش مهمی که روی دکوراسیون فضای اداری دارد در طرح و رنگ مختلفی تولید می‌شود. از پارتیشن اداری به دلایل زیر استفاده می‌شود:

۱. جداسازی و تفکیک قسمت‌ مختلف فضای داخلی اداره

با استفاده از این وسیله‌ی مدرن و بهینه می‌توان محیط داخلی اداره را به چندین قسمت تقسیم کرد. به‌طوری که اتاق هر کارمندی جدا خواهد شد. قسمت‌بندی محیط داخلی اداره باعث شده هر کارمندی بتواند وظیفه خود را در محیطی آرام و با تمرکز بیشتری انجام دهد.

۲.‌ استفاده بهینه از محیط داخلی اداره

استفاده از پارتیشن اداری باعث می‌شود از فضای داخلی اداره بتوانید، به بهترین شکل استفاده کنید. همچنین استفاده از این نوع وسیله موجب خواهد شد تا شما در هنگام استخدام نیروی جدید و فعالیت شغلی جدید، با کمبود جا مواجه نشوید.

۳. ایجاد فضایی جذاب و زیبا در محیط داخلی اداره

همانطور که همه ما می‌دانیم، زیبایی دکوراسیون داخلی نقش مثبتی روی روحیه و آرامش انسان دارد. پارتیشن اداری هم به دلیل این که یکی از وسایل طراحی داخلی دکوراسیون است، امروزه در رنگ و طرح‌های بسیار شیکی تولید می‌شود تا بتواند، فضایی زیبا و جذابی را داخل محیط اداری ایجاد کند.

۴. نصب آسان و جمع‌آوری راحت پارتیشن اداری

همان‌گونه که بارها و بارها اشاره کرده‌ایم با استفاده از پارتیشن اداری می‌توان از فضای داخلی اداره استفاده بهینه کرد. همچنین بدون ایجاد دیوارهای دائمی، قسمت‌های داخل محیط اداره را قسمت‌بندی کرد. تغییر دکوراسیون اداری با استفاده از پارتیشن اداری به‌راحتی امکان‌پذیر است و شما می‌توانید بدون تخریب و کثیف‌کاری پارتیشن را جا‌به‌جا کنید و به مکان دیگری ببرید. این وسیله به‌آسانی جمع‌آوری می‌شود و نصب آسانی دارد.

۵. ایجاد عایق صوتی

این وسیله به صورت دو‌جداره و با متریال چوب، شیشه و ام‌دی‌اف تولید می‌شود. دو جداره بودن پارتیشن موجب شده از سر و صدا در محیط اداری کاسته شود. تا محیطی آرام در اداره برقرار باشد تا کارکنان بتوانند با تمرکز بیشتری فعالیت کاری خود را انجام دهند.

۶. هزینه مناسب

هزینه استفاده از پارتیشن اداری بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. اگر برای جدا‌سازی محیط داخلی اداری به جای پارتیشن بخواهید، دیوار‌کشی کنید به هزینه زیادی نیاز دارید. برای دیوار‌کشی به آجر، سیمان، گچ، کاغذ دیواری و رنگ نیاز دارید؛ ولی استفاده از پارتیشن باعث می‌شود شما با کم‌ترین هزینه و بدون کوچک‌ترین کثیف‌کاری به‌راحتی فضای داخلی اداره را جدا کنید.

۷.‌ حق انتخاب بالا

پارتیشن اداری با متریال مختلف و در طرح متنوعی تولید می‌شود. به همین دلیل در هنگام خرید، شما قدرت انتخاب بالایی خواهید داشت. پارتیشن اداری ام‌دی‌اف، پارتیشن با فریم آلومینیومی، پارتیشن چوبی و پارتیشن شیشه‌ای از انواع پارتیشن‌‌ها هستند. این نوع وسیله در دو نوع دو‌جداره و تک‌جداره تولید می‌شود.

۸. تامین نور مناسب در محیط

اگر برای جدا‌سازی و تقسیم‌بندی محیط داخلی اداره از دیوار‌کشی استفاده شود جدا از هزینه سنگینی که بر روی دوش شما گذاشته می‌شود. باعث تاریک شدن محیط داخلی اداره خواهد شد؛ چون جلوی نور را می‌گیرد؛ ولی استفاده از پارتیشن باعث تاریک شدن محیط داخلی ساختمان نمی‌شود. به‌ویژه اگر از پارتیشن شیشه‌ای استفاده شود. پارتیشن شیشه‌ای روشنایی را در محیط مورد نظر ایجاد می‌کند؛ چون شیشه نور را از خود به‌راحتی عبور می‌دهد. همچنین کاهش مصرف انرژی را در پی خواهد داشت.

۹. افزایش تمرکز نیروی‌ اداری

با توجه به این که پارتیشن اداری یک فضای جداگانه، خصوصی و محافظت شده‌ای را داخل محیط اداره ایجاد می‌کند. کارمندان می‌‌توانند در محیطی با سر و صدای کم و با تمرکز زیاد وظیفه خود را انجام دهند.

۱۰. به‌کارگیری فضاهای مرده

پارتیشن‌های اداری می‌توانند برای اصلاح خطاهای معماری موجود در فضا و به کارگیری فضاهای مرده به روش‌های مختلفی استفاده شوند. به‌عنوان مثال، می‌توان از آن‌ها برای تقسیم فضای بزرگ به فضاهای کوچک‌تر، پنهان کردن بخش‌هایی که ظرافت محیط را ازبین برده و جدا کردن بخشی به عنوان انباری، استفاده کرد.

۱۱. ارتقای همکاری و ارتباطات

استفاده از پارتیشن اداری می‌تواند بهبود در همکاری و ارتباطات بین اعضای تیم و دپارتمان‌ها را به ارمغان آورد. با ایجاد فضاهای مشترک و دید بین اعضای تیم، افراد می‌توانند به‌راحتی با یکدیگر در ارتباط باشند و همکاری را تقویت کنند.

۱۲. افزایش انرژی و خلاقیت

استفاده از پارتیشن اداری می‌تواند انرژی و خلاقیت در محیط کار را افزایش دهد. با ایجاد فضاهای مناسب و الهام‌بخش، کارکنان تمایل بیشتری به برنامه‌ریزی، نوآوری و همکاری خواهند داشت.

۱۳. بهبود صداقت و منشور کاری و اخلاقی

استفاده از پارتیشن اداری می‌تواند بهبود در صداقت و منشور کاری را به همراه داشته باشد. فضاهای جداگانه برای تیم‌ها و دپارتمان‌ها، به هر گروه احساس تعلق و هویت خاصی می‌دهد و در ارتباطات و رفتارهای کاری سالم، تأثیرگذار است.

جانِ کلام

استفاده از پارتیشن‌ها در فضای اداری می‌تواند به بهبود کارکرد و بهره‌وری سازمان، افزایش رضایت کارکنان و بهبود زیبایی و تنظیمات داخلی کمک کند.

خدمات

منوی اصلی