• 02126611596
  • تهران،اختیاریه ،منظریه،نبش کوچه آناهیتا، ساختمان آناهیتا، پلاک9، واحد 16

معرفی شیشه خم و کاربردهای آن

معرفی شیشه خم و کاربردهای آن

شیشه خم چیست؟

شیشه خم یا شیشه های منحنی یا انحنا دار زمانی تولید می شود که در مرحله حرارت دیدن شیشه های عمدتا سکوریت یا نیمه سکوریت ، به آن ها اشکال خمیده و قوس دار داده شود گفته می شود.
از شیشه خم عمدتا برای دکوراسیون داخلی و پارتیشن ها ،زیبا سازی وسایل شیشه ای برای مثال میزهای نهار خوری، کمد، ویترین و از این قبیل استفاده می شود.

در ادامه مقاله ای از وب سایت کاراگلس ، انواع شیشه خم را بررسی کرده و اهداف تولید و نصب و کاربرد های آن را نیز توضیح خواهیم داد.

هدف  از ساخت شیشه خم چیست؟

 در ادامه مقاله چند کاربرد شیشه خم را توضیح می دهیم

استفاده در دکوراسیون داخلی

معمار ها ، مهندسین و طراحان داخلی ساختمان ها برای زیبایی و دکوراسیون مکان هایی از جمله :

  • ساختمان و آپارتمان ها
  • ادارات و بخش های اداری
  • آزمایشگاه ها

و دیگر اماکن استفاده می کنند.

استفاده در سازه هایی با نمای شیشه ای

گاهی برای ساخت برخی سازه ها با هدف زیبا سازی می توان از این دسته شیشه ها استفاده کرد. چرا که هم انعطاف پذیر است و قابلیت استفاده بصورت سکوریت هم دارد.می توان از شیشه خم برای سازه هایی مانند حمام با نمای شیشه ای ، اتاق های اداری و اتاق جلسه با نمای شیشه ای و از این قبیل استفاده کرد.

شیشه خم در ساخت رومیزی با نمای شیشه ای

از شیشه خم برای ساخت شیشه هایی که در میز های نهار خوری و پذیرایی نیز استفاده شود چرا که شفافیت و انعطاف پذیری آن جلوه ای زیبا به میز داده و این نکته ، شیشه خم را به محصولی پرفورش برای ساخت میز تبدیل می کند.

شیشه خم در آسانسورهای شیشه های

در آسانسور های شیشه ای بایستی از شیشه ای استفاده گردد که هم سبک و هم مقاوم باشد و از طرفی انعطاف مد نظر را نیز برای نصب در یک محیط بسته و شفاف را هم داشته باشد. که شیشه خم این ویژگی را داراست.

انواع روش های تولید شیشه خم

خمش داغ

در این روش شیشه در قالب ، حرارات دهی شده و در فرم مورد نظر به شیشه خم تبدیل می شود.

خمش سرد

در روش خمش سرد ، شیشه پس از حرارت دهی وارد شوک سرمایی شده دوباره در کوره رفته و مجددا همین مراحل تا 4 بار تکرار می شود و در نهایت شیشه در قالب مورد نظر رفته تا تبدیل به شیشه خم با فرم دلخواه گردد.

خمش لمینت

در این روش ، دو لایه شیشه PVC به هم چسبیده با ترکیب دو روش خمش داغ و خمش سرد به شیشه خم بدل می گردد.

مزایا و معایب استفاده از شیشه خم

استفاده از شیشه خم چه با هدف دکوراسیون داخلی و زیبا سازی سازه ها چه اهداف دیگر خالی از مزایا و معایب نیست . در ادامه به این مزایا و معایب خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از شیشه خم

شفاف بودن

شفافیت شیشه خم به نسبت دیگر شیشه های ضد ضربه بیشتر است. پس در طراحی داخلی نیز به زیبا سازی محیط کار کمک بسیاری می شود.

انعطاف پذیری

شیشه خم بسته به هدف استفاده از آن می تواند راحت تر به اشکال گوناگون در آید. به همین دلیل در سازه های گنبدی شکل مانند رصد خانه ها و دیگر مکان هایی که نیاز استفاده به یک شیشه با شکل متفاوت احساس می شود ، مورد استفاده قرار می گیرد.

مطابق با استاندارد های زیست محیطی

در تولید شیشه خم ها از مواد سازگار با محیط زیست استفاده شده است. این ویژگی برای ارگان ها و ادارات علاقمند به استفاده از وسایل استاندارد و منطبق با محیط زیست امتیاز مثبتی به حساب می آید.

معایب استفاده از شیشه خم

  • به طور کلی انطعاف پذیری این شیشه ها این امکان را به وجود می آورد که باعث افت کیفیت شیشه شده و درصد شکنندگی آن را افزایش می دهد.
  • استفاده شیشه خم با قابلیت ضد ضربه و یا سکوریت بودن آن باعث افزایش وزن آن و درنتیجه افزایش هزینه در طراحی و دکوراسیون می شود.

قیمت شیشه خم

افزایش یا کاهش قیمت در سفارش و نصب شیشه خم بستگی به اندازه مورد استفاده ، میزان ضخامت و سنگینی یا سبکی ، میزان قوس و خمیدگی و ضد ضربه و یا سکوریت بودن شیشه دارد.

سفارش ، مشاوره و نصب شیشه خم از شرکت مهندسی کارا

شرکت مهندسی کار از سال 1394 شمسی با برطرف کردن نیاز طراحان داخلی، شرکت ها و دیگر ارگان ها تاسیس شده است. این شرکت ها با ارتباط و مشاوره صحیح از تنوع محصولات شرکت کارا اظلاع یافته و از خدمات نصب انواع پارتیشن و تهیه انواع شیشه های ضد ضربه و سکوریت و ضد حریق بهره مند شوند.
علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت www.karaglass.ir از تنوع محصولات شرکت اطلاع یابند و از خدمات ما بهره مند شوند.

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.