• 02126611596
  • تهران،اختیاریه ،منظریه،نبش کوچه آناهیتا، ساختمان آناهیتا، پلاک9، واحد 16

بهترین رنگ شیشه رفلکس برای پنجره دوجداره

بهترین رنگ شیشه رفلکس برای پنجره دوجداره

احتمالا شما هم تا‌ به‌ حال با شیشه دوجداره رفلکس آشنا شده‌اید و این سوال برای‌تان پیش آمده است که کدام رنگ شیشه رفلکس برای پنجره دوجداره بهتر است؟ در این مقاله از کاراگلس، به بررسی رنگ‌های شیشه دوجداره رفلکس می‌پردازیم.

دلایل برتری شیشه رفلکس

قبل از بررسی بهترین رنگ شیشه رفلکس برای پنجره دوجداره، بهتر است بررسی کنیم که چرا استفاده از شیشه رفلکس بهترین گزینه است. در‌حال‌حاضر، استفاده از شیشه‌های دوجداره برای پنجره‌های ساختمان‌های جدید ضروری است.

شیشه‌های رفلکس دوجداره، به منظور جلوگیری از تولید گرما به بازار عرضه شده‌اند. ساختار شیشه‌های رفلکس به‌گونه‌ای است که یکی از لایه‌ها با استفاده از اکسید فلزی نازک پوشش داده شده و لایه دیگر شبیه آینه عمل می‌کند.

بنابراین، میزان بازتاب نور خورشید افزایش می‌یابد و به همین ترتیب میزان نفوذ نور و گرما کاهش می‌یابد.

نقش رنگ شیشه رفلکس

شیشه‌های رفلکس ویژگی‌ها و عملکرد متفاوتی نسبت به شیشه‌های معمولی رنگی دارند. در ساخت این شیشه‌ها از آلیاژهای خاص و مواد فلزی استفاده می‌شود که باعث بازتاب سطوح گوناگون نور خورشید در طیف وسیعی از رنگ‌ها می‌شود.

انتخاب بهترین رنگ شیشه رفلکس برای پنجره دوجداره باید با‌توجه به میزان بازتابش این شیشه‌ها صورت گیرد. شیشه‌های دوجداره در رنگ‌های برنز، طلایی، دودی، سبز، سوپرسیلور، نقره‌ای و صورتی تولید می‌شوند.

به‌دلیل استفاده از مواد خاص و آلیاژهای فلزی در ساخت شیشه‌های رفلکس، این شیشه‌ها قابلیت بازتاب بالاتری دارند و بهترین انتخاب برای پنجره‌های دوجداره است. با در نظر گرفتن بازتابش این شیشه‌ها، می‌توان بهترین رنگ شیشه رفلکس را برای پنجره‌ها انتخاب کرد.

،آجر و کامپوزیت نقره‌ای سازگاری خوبی دارند. با‌این‌حال، در صورت تمایل به بازتابش بالاتر، رنگ‌های صورتی و برنز نیز می‌توانند، گزینه‌های مناسبی باشند.

با‌توجه به این ملاک‌ها، می‌توان بهترین رنگ شیشه رفلکس را برای پنجره دوجداره انتخاب کرد. انتخاب درست رنگ شیشه رفلکس به کیفیت ساختمان و همچنین زیبایی و شکوه ظاهری آن ارتباط مستقیمی دارد.

ویژگی‌های انواع شیشه رفلکس رنگی

همانطور که اشاره شد، عملکرد شیشه‌های رنگی رفلکس به نوع و رنگ آن‌ها بستگی دارد. در زیر، مشخصات برخی از شیشه‌های رنگی رفلکس آورده شده است تا بتوانید، بر‌اساس آن‌ها تصمیم بگیرید که کدام رنگ شیشه‌های رفلکس برای پنجره‌های دوجداره مناسب‌تر است.

  • شیشه رفلکس آبی:
    این نوع شیشه، ۱۹ درصد نور را از خارج به داخل انتقال می‌دهد و ۳۶ درصد نور را بازتاب می‌دهد.
  • شیشه رفلکس برنز:
    این نوع شیشه، ۲۰ درصد نور را از خارج به داخل انتقال می‌دهد و ۴۰ درصد نور را بازتاب می‌دهد.
  • شیشه رفلکس صورتی:
    این نوع شیشه، ۲۷ درصد نور را از خارج به داخل انتقال می‌دهد و ۴۰ درصد نور را بازتاب می‌دهد.
  • شیشه رفلکس طلایی:
    این نوع شیشه، ۳۷ درصد نور را از خارج به داخل انتقال می‌دهد و ۳۴ درصد نور را بازتاب می‌دهد.
  • شیشه رفلکس سبز نقره‌ای:
    این نوع شیشه، ۴۱ درصد نور را از خارج به داخل انتقال می‌دهد و ۲۸ درصد نور را بازتاب می‌دهد.شیشه رفلکس دودی: این نوع شیشه، ۵۱ درصد نور را از خارج به داخل انتقال می‌دهد و ۶ درصد نور را بازتاب می‌دهد.

با توجه به این مشخصات، بسته به نیاز خود، می‌توانید رنگ مناسبی را برای پنجره‌های دوجداره خود انتخاب کنید.

نکات انتخاب بهترین رنگ شیشه رفلکس

انتخاب رنگ مناسب به‌طور قابل توجهی به سلیقه کارفرما و مشتری بستگی دارد. با‌این‌حال، به‌عنوان یک قاعده کلی در ساختمان‌های مسکونی از شیشه‌های دوجداره رفلکس دودی و در ساختمان‌های اداری بلند از شیشه‌های دوجداره رفلکس آبی استفاده می‌شود.

در مناطق کویری و گرمسیر که نور خورشید به‌صورت مستقیم و طولانی به ساختمان تابانده می‌شود، استفاده از شیشه‌های دوجداره رفلکس دودی مناسب‌تر است.

در مناطق سردسیر، بهتر است از شیشه‌های ساده استفاده شود تا نور خورشید به‌طور کامل استفاده شده و گرما به داخل ساختمان جذب شود.

نکته مهم دیگر توجه به هماهنگی نمای ساختمان با رنگ شیشه‌های دوجداره است. برای مثال، شیشه‌های رفلکس دودی برای ساختمان‌هایی که در نمای آن‌ها از ترکیبی از چوب، شیشه، آجر یا نمای کامپوزیت نقره‌ای استفاده شده است، بهترین انتخاب هستند.

اگر می‌خواهید بازتاب نور بسیار بالا باشد، بهتر است به دنبال رنگ‌های صورتی و برنز باشید. در این مورد، می‌توانید، به‌صورت انتخابی عمل کرده و فقط برای بخش‌هایی از نمای ساختمان مانند راه‌پله‌ها از شیشه‌های دوجداره رفلکس استفاده کنید.

در ساختمان‌های مسکونی، شیشه‌های رفلکس تیره مانند رنگ دودی و برنز بیشتر استفاده می‌شود. این نوع شیشه‌ها باعث محدود شدن دید به داخل ساختمان می‌شوند. با‌این‌حال، باید توجه داشت که اغلب این دو رنگ با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. تفاوت آن‌ها در این است که شیشه دودی شبیه به رنگ مشکی است و شیشه برنز ته رنگ قهوه‌ای دارد.

سخن پایانی

در این مقاله، بهترین رنگ شیشه رفلکس برای پنجره دوجداره را مورد بحث قرار دادیم. اگر قصد خرید پنجره دوجداره برای خانه یا محل‌کار خود را دارید، می توانید به وبسایت کاراگلس مراجعه کنید و محصولات آن را مشاهده نمایید.

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.