• 02126611596
  • تهران،اختیاریه ،منظریه،نبش کوچه آناهیتا، ساختمان آناهیتا، پلاک9، واحد 16

بررسی کامل تفاوت های شیشه رنگی خارجی با ایرانی

بررسی کامل تفاوت های شیشه رنگی خارجی با ایرانی

بررسی کامل تفاوت های شیشه رنگی خارجی با ایرانی را به طور کامل و جامع در این مقاله کاراگلس بخوانید. شیشه های رنگی از قدیم تا به امروز در صنایع ساختمان استفاده می شدند و جالب است بدانید قدیمی ترین شیشه طبیعی در ایران به هزاره دوم پیش از میلاد باز می گردد. از آن زمان تا به امروز فناوری های ساخت شیشه تغییرات بسیاری کرده و کیفیت شیشه ایرانی و خارجی به همین خاطر متفاوت است. در این مقاله از شر.کت مهندسی کاراگلس قصد داریم تفاوت میان شیشه های رنگی ایرانی و خارجی را از نظر نوع جنس ، مدل و قیمت به طور کامل و جامع بررسی کنیم.

تفاوت های شیشه رنگی خارجی با ایرانی در جنس

تفاوت های شیشه رنگی خارجی با ایرانی از نظر نوع جنس مورد استفاده قرار گرفته عمدتا به دو عامل وابسته است:
نوع مواد اولیه و روش تولید.
شیشه های رنگی خارجی معمولا از موادی با خلوص بالاتر ساخته می شوند. مواد اولیه برای ساخت شیشه های رنگی شامل سیلیس ، آهک ، سدیم کربنات، منیزنیم کربنات و اکسید فلزات رنگی است. روش تولید نیز به طبع در شیشه های خارجی متفاوت است چرا که از فناوری های جدیدی برای ساخت شیشه استفاده می کنند که دقت بالاتری دارند. همچنین، این فناوری های باعث می شوند تا سازندگان کنترل بیشتری در تولید شیشه رنگی داشته باشند و محصول نهایی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد.

با این وجود ، تکنیک های ساخت در ایران نیز در حال پیشرفت هستند و بسیاری افراد رنگ و طرح شیشه های رنگی ایرانی را به دلیل همین تکنیک درحال پیشرفت ترجیح می دهد.

تفاوت های شیشه رنگی خارجی با ایرانی در انواع مدل

شیشه های رنگی در مدل های مختلفی ساخته می شوند و هر یک در بخش های مختلفی از صنایع کاربرد دارند. مدل های شیشه رنگی ایرانی و خارجی را می توان از نظر شفافیت ، رنگ پذیری و مقاومت و دوام دسته بندی کرد.

در بحث شفافیت ، این ویژگی در شیشه نوع خارجی بیشتر است. چرا که درصد خلوص مواد مورد استفاده برای ساخت آن بیشتر از نوع ایرانی است. از آنجایی که در شیشه های خارجی از اکسید فلزات رنگی با کیفیت تر استفاده می شود ، معمولا رنگ ها زنده تر و ماندگار تر هستند. مقاومت و دوام نوع خارجی معمولا بیشتر است ، امّا انواع ایرانی نیز وجود دارد که از کیفیت و دوام بالایی برخوردار باشند.

تفاوت شیشه های رنگی خارجی با ایرانی در قیمت

قبلا گفته شده که در بحث تفاوت های شیشه رنگی خارجی با ایرانی ، درصد خلوص مواد مورد استفاده در ساخت شیشه های رنگی خارجی بیشتر از نوع ایرانی است. این روش تولید همواره تاثیر به سزایی در میزان قیمت این دو شیشه تاثیر گذار است. به کارگیری فناوری های پیشرفته، باعث افزایش هزینه های تولید خواهد شد و شیشه های خارجی به همین خاطر گران قیمت تر هستند.

مسئله مهم دیگر در بحث تفاوت های شیشه رنگی خارجی با ایرانی ئر حمل و نقل و واردات مواد اولیه یا شیشه رنگی کامل از خارج کشور است. از آن جایی که ورود شیشه های رنگی از کشورهای اروپایی و آسیای شرقی ، با هزینه های حمل و نقل و گمرک همراه است. در نتیجه ، قیمت شیشه های رنگی خارجی بالاتر از شیشه های ساخت ایران هستند.

شما می توانید قیمت خرید انواع شیشه های رنگی ایرانی و خارجی را از مجموعه کاراگلس دریافت کنید.

شیشه رنگی خارجی بهتر است یا ایرانی؟

انتخاب شیشه رنگی به بودجه و نیاز شما وابسته است. همان طور که اشاره کردیم، در تفاوت های شیشه رنگی خارجی با ایرانی ، شیشه رنگی خارجی از کیفیت بیشتر برخوردار است امّا هزینه بالاتری دارد. اگر بودجه محدودی دارید، بهترین گزینه انتخاب شیشه رنگی ایرانی با کیفیت است. برای انتخاب شیشه مناسب برای پروژه خود، با کارشناسان ما در شرکت مهندسی کاراگلس در تماس باشید.

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.