• 02126611596
  • تهران،اختیاریه ،منظریه،نبش کوچه آناهیتا، ساختمان آناهیتا، پلاک9، واحد 16

تفاوت پارتیشن شیشه‌ای با پارتیشن دوجداره آلومینیومی

تفاوت پارتیشن شیشه‌ای با پارتیشن دوجداره آلومینیومی

پارتیشن یا دیوار جداکننده، یکی از عناصر مهم در طراحی داخلی و معماری است که برای تقسیم فضا به قسمت‌های مختلف و ایجاد حریم خصوصی استفاده می‌شود.
پارتیشن‌ها می‌توانند از جنس‌های مختلف باشند، از جمله شیشه، آلومینیوم، چوب، سنگ و غیره.

در این مقاله از وبسایت کاراگلس قصد داریم تفاوت پارتیشن شیشه‌ای دوجداره با پارتیشن دوجداره آلومینیومی را از لحاظ مقاومت، ضخامت، عایق صدا، توانایی نفوذ نور، تمیز کردن، قیمت و عایق حرارت بررسی کنیم.

بررسی تفاوت پارتیشن شیشه‌ای با پارتیشن دوجداره آلومینیومی

مقاومت

همانطور که انتظار می‌رود شیشه قابل شکستن است و آلومینیوم خیر. اما پارتیشن شیشه‌ای دوجداره در صورت شکستگی خطر چندانی ندارد؛ چون از جنس لمینت ساخته شده و در صورت شکستگی به تیکه‌های ریز بدون لبه‌های برنده، خرد می‌شوند.

ضخامت

پارتیشن شیشه‌ای دوجداره نسبت به پارتیشن آلومینیومی دوجداره ضخامت بیشتری دارد و از نظر جایگیری فضا، پارتیشن آلومینیومی دوجداره بهتر است. اما از نظر زیبایی و شفافیت، پارتیشن شیشه‌ای دوجداره انتخاب مناسب‌تری است.

عایق صدا بودن

پارتیشن شیشه‌ای دوجداره نسبت به پارتیشن آلومینیومی دوجداره عایق صدای بهتری است و برای فضاهایی که نیاز به حفظ سکوت و حریم خصوصی دارند، پارتیشن شیشه‌ای دوجداره توصیه می‌شود.

روشنایی بخشیدن به فضا

پارتیشن شیشه‌ای دوجداره باعث می‌شود که نور طبیعی و مصنوعی به‌راحتی از آن عبور کند و فضا را روشن و باز کند. همچنین باعث می‌شود که چشم‌انداز خارج از فضا به خوبی قابل مشاهده باشد و احساس خفگی محیط را کاهش دهد.

اما پارتیشن آلومینیومی از نظر روشنایی بخشیدن به فضا، محدودیت است و نور از آن عبور نمی‌کند و فضا را تیره و بسته به‌نظر می‌رسد. همچنین باعث می‌شود که چشم‌انداز خارج از فضا به سختی قابل مشاهده باشد و احساس تنگنا و حبس‌شدگی را افزایش دهد.

تمیز کردن

پارتیشن شیشه‌ای دوجداره نسبت به پارتیشن آلومینیومی دوجداره تمیز کردن سخت‌تر و زمان‌برتری دارد.
برای فضاهایی که نیاز به نظافت ندارند، پارتیشن آلومینیومی دوجداره توصیه می‌شود.

عایق حرارت

پارتیشن شیشه‌ای دوجداره باعث می‌شود که انتقال حرارت از داخل به خارج و برعکس کاهش یابد و در نتیجه، مصرف انرژی برای تهویه و گرمایشِ فضا، کم‌تر شود. پارتیشن شیشه‌ای دوجداره همچنین باعث می‌شود که در فصول سرد، سطح داخلی شیشه گرم‌تر و در فصول گرم، سطح خارجی شیشه سرد‌تر باشد و از این رو، احساس راحتی بیشتری به کاربران بدهد. به‌طور کل پارتیشن شیشه‌ای موجب کاهش مصرف انرژی می‌شود.

اما انتقال حرارت در پارتیشن آلومینیومی از داخل به خارج و برعکس زیاد است و در نتیجه، مصرف انرژی برای تهویه و گرمایش فضا بالا می‌رود. این پارتیشن باعث می‌شود که در فصول سرد، سطح داخلی آلومینیوم سرد‌تر و در فصول گرم، سطح خارجی آلومینیوم گرم‌تر باشد.

قیمت

پارتیشن شیشه‌ای دوجداره از نظر قیمت، گران‌تر از پارتیشن آلومینیومی دوجداره است. پارتیشن شیشه‌ای دوجداره با توجه به ضخامت، نوع و کیفیت شیشه، نوع و کیفیت چارچوب فلزی و هزینه نصب و حمل‌و‌نقل، قیمتِ متفاوتی دارد. معمولاً قیمت هر متر‌مربع پارتیشن شیشه‌ای دوجداره بین ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان متغیر است.

قیمت پارتیشن آلومینیومی دوجداره کم‌تر از پارتیشن شیشه‌ای دوجداره است. پارتیشن آلومینیومی دوجداره نیز با توجه به ضخامت، نوع و کیفیت آلومینیوم، نوع و کیفیت رنگ و روکش، نوع و کیفیت ریل و هزینه نصب و حمل‌و‌نقل، قیمتِ متفاوتی دارد. معمولاً قیمت هر متر‌مربع پارتیشن آلومینیومی دوجداره بین ۲۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر است.

نتیجه‌گیری:

با توجه به مقایسه‌ای که در این مقاله از کاراگلس انجام دادیم، می‌توان گفت که هر دو نوع پارتیشن شیشه‌ای و پارتیشن دوجداره آلومینیومی مزایا و معایب خاص خود را دارند و برای انتخاب بین آن‌ها باید به نوع کاربری، نیازها و سلیقه‌های مشتری توجه کرد.
به‌طور کلی، پارتیشن شیشه‌ای مناسب برای فضاهایی است که نیاز به نور زیاد، ارتباط بالا و زیبایی دارند.
پارتیشن دوجداره آلومینیومی مناسب برای فضاهایی است که نیاز به حفظ حریم خصوصی و امنیت دارند.

البته، این تفکیک کاملا قطعی نيست و ممکن است در برخی موارد، از ترکيب هر دو نوع پارتيشن استفاده شود.

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.