• 02126611596
  • تهران،اختیاریه ،منظریه،نبش کوچه آناهیتا، ساختمان آناهیتا، پلاک9، واحد 16

پارتیشن شیشه ای مات شونده یا هوشمند چه مزیت هایی دارد؟

پارتیشن شیشه ای مات شونده یا هوشمند چه مزیت هایی دارد؟

پارتیشن شیشه ای مات شونده یا هوشمند یا اسمارت گلس (Smart Glass) نوعی شیشۀ جدید و پیشرفته بوده که با استفاده از تکنولوژی الکتروکروم (Electrochromic) قابلیت تغییر حالت، از شفاف به مات و برعکس را دارد.
این شیشه با برقراری جریان برق، الکترون‌های خود را حرکت داده و باعث تغییر رنگ و درصد عبور نور خواهد شد. پارتیشن مات شونده در حالت خاموش، شفاف است و در حالت روشن، مات.

پارتیشن شیشه ای مات شونده مزایا و کاربردهای مختلف و بسیار زیادی دارد که در این مقاله از وب سایت کاراگلس ، به برخی از آن‌ها اشاره کرده و توضیح خواهیم داد.

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای مات شونده

حفظ حریم خصوصی

یکی از مزایای پارتیشن شیشه ای مات شونده، قابلیت حفظ حریم خصوصی در فضاهای داخلی است. با استفاده از یک ریموت کنترل، می‌توانید پارتيشن را به شیشه مات تبديل كرد يا به حالت قبلی بازگردانيد. به این ترتيب، می‌توانيد در زمان‌های دلخواه، فضا را به سادگی جداسازی كرده يا با سايرين به اشتراک بگذاريد.
برای مثال، در اتاق جلسات ، سالن کنفرانس، اتاق مدیران، سرويس بهداشتی، بانک‌ها، بيمارستان‌ها و غیره می‌توان از پارتیشن شیشه ای هوشمند برای ایجاد حریم خصوصی بهره برد.

کاهش مصرف انرژی

پارتیشن شیشه ای مات، علاوه بر حفظ حریم خصوصی، مصرف انرژی در فضاهای داخلی را کاهش می‌دهد. به این ترتیب، می‌توان با مات یا شفاف کردن شیشه و ورود یا عدم ورود نور به داخل، دمای محیط را کنترل کرد و نياز به استفاده از سيستم‌های تهويه مطبوع و تبريد را كمتر کرد.
همچنین، با تنظيم درجه شفافيت شيشه، می‌توان نوردهی را تنظیم و نياز به استفاده از چراغ‌های مصنوعی را كاهش داد.

جلوگیری از ورود اشعه های مضر خورشید (UV و lR)

پارتیشن شیشه ای مات شونده، خاصیت آنتی یو وی (Anti-UV) دارد و از عبور اشعه‌های مضر خورشید جلوگیری خواهد کرد.
اشعه UV را تا ۹۰ درصد و اشعه IR را تا ۶۰ درصد منعکس می‌کند.

افزایش زیبایی و جذابیت

پارتیشن شیشه ای هوشمند، یک عنصر زیبایی و جذاب برای طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید. این شیشه، با تغییر حالت خود، باعث تغییر محیط و افزایش زنده بودن و تنوع فضا می‌شود.
همچنین، با استفاده از رنگ‌های مختلف، الگوهای گرافیکی، نورپردازی و غیره می‌توان شکل و ظاهر پارتیشن هوشمند را به سلیقۀ خودتان سفارش دهید و آن را به یک وسیلۀ هنری تبدیل کنید.

امکان پخش فیلم

پارتيشن شيشه ای مات شونده، علاوه بر مزایای فوق، کاربردهای چند منظوره دیگری نيز دارد.
برای مثال، می‌توان از پارتيشن شیشه ای مات به‌عنوان صفحه نمایش ویدئو پروژکتور، صفحه لمسی، تابلو تبلیغاتی و غیره استفاده کرد.
این کاربردها باعث افزایش کارآمدی و بهره‌وری در فضاهای داخلی خواهد شد.

جمع بندی

با توجه به مطالب گفته شده، می‌توان گفت که پارتيشن شيشه ای مات شونده يک نوآوری در زمينه طراحی دكوراسيون داخلی است كه با قابليت تغيير حالت خود، فضا را به صورت هوشمند كنترل خواهد کرد.
این پارتيشن، علاوه بر حفظ حریم خصوصی، کاهش مصرف انرژی، افزایش زیبایی و جذابیت و استفاده چند منظوره؛ به ارزش افزوده فضاهای داخلی کمک خواهد کرد.

سفارش از کاراگلس

اگر شما هم به دنبال یک پارتیشن شیشه ای هوشمندِ با‌کیفیت و قیمت مناسب هستید، با کاراگلس تماس بگیرید. کاراگلس یکی از پیشروانِ تولید و نصب پارتیشن شیشه ای هوشمند در ایران است و با داشتن تجربه و دانش فنی بالا، می‌تواند نیازهای شما را به بهترین شکل ممکن برآورده کند.

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.